fredag 14. oktober 2011

Siste tur på Oseberg Feltsenter........

Onsdag 28 sep tar jeg kontakt med Rowan Drilling Norway og lurer på hvordan det er med søknaden min. Sitter oppe noen ekstra timer i håp om og få et svar før hjemreise dag. Får beskjed om at de trenger 2 referanser, å etter litt kjapp tenking klarer jeg og finne 2 og til helle og lykke så fikk jeg tak i begge 2 også. Tilbake meldingen var: Du har veldig gode referansen, jobben er din. YEEESSSS. MEN ikke som assisterende kranfører, men som Roustabout.Så kommer krantimer etterhvert :)  Og du kan si at det nokk kom litt brått på for mange at jeg plutselig sier at dette er siste turen min på Oseberg Feltsenter :) Alt jeg har blir pakket og gjort klar til hjemreise torsdag 29 sep. Siste nattskift er unnagjort å det er nå bare snakk om å få noen signaturer på timelisten så er alt klart for innsjekk. Etter litt er både bagger og suiten er oppe i skylobbyen for å få innsjekk unnagjort. Bare og slappe av litt før pre flight video.......Litt i halvsøvne i en massasjestol hører jeg pluteslig på PA`n Martin Hansen ring Logistikk leder.....Tanken begynner og svirre litt. Alt jeg tenker på er og komme hjem til mine kjære. Finner en telefon i gangen og ringer. Så kommer spørsmålet: Martin, kan du stå et skift til? Vi har problemer med og få ut avløsern din.....Tenker og drar litt på dem men sier Ok....Men det skal sies at det satt langt inn, spesielt siden innsjekk var gjort og bording korte var i baklomma....Men men, et skift til blir overtid og ventetid $$$$............
Så får vi utsette siste turen opp gateway to heaven :)



Litt videre da om "veien".

Første turen ut til Valhall va veldig spennende, spesielt pga man har hørt både det ene å det andre om BP å Valhall.Turen ut skulle gå til MSV Regalia som va flotellet som lå der da.

Men pga været å litt for mye bølga så landa vi på QP på Valhall. Men greit nokk det. Da fikk man seg en liten rundttur. Å øyan og hode gikk fort frem og tilbake å hit å dit for og få med seg mest mulig....
Men etter innsjekk å fått baggen på rommet så blei det venting å div info om kor dem lå ann.Å mer venting pga ingenting va klart å mye som mangla.




Men som med alt så kommer ting i gang og man får etterhvert komme opp til sitt nye "kontor" altså krana.
Å som med så mye så e det litt innkjøring, å det som ikke kommer frem på disse bildene er at det manglet stillas rundt krana.



Å her ser du at det e et lite stykke ned ca20-30 meter. Så stillas e på sin plass da :)










Men her start hvertfall æ å samle mine erfaringer offshore.



Videre oppdatering om den nye riggen æ skal på kommer etter hvert. Men hvis du vil så kan du google Rowan Stavanger. Så ser du en helt ny Jack up rigg :)




Dagens jobb tips: IKKE gi opp.Ha tålmodighet :)




Slenger med litt flere bilder fra Valhall :)




1 kommentar:

  1. Hei Martin! Gratulerer med ny jobb! Eg lurer på koffor du bytter jobb fra Statoil ansatt (?) dekksoperatør på Oseberg til Roustabout hos Rowan Drilling?

    SvarSlett