torsdag 22. september 2011

Halftime

Dagen er torsdag, dato er 22 september. Det er nøyaktig 1 uke til det er min tur til å reise hjem.Halve skiftet er nå snart på helikoptere og nytt skift er påtur men nytt pågangsmot å giv. Klokken er 1100 å tiden for og vurdere køya er her.Det er i dag jeg svinger over til nattskift.

Kort vær info:
Wind. Average 30 knop
         Max gust 34 knop
Wave, Significant 3.8 meter
                   Max 6.2 meter
Airtemp: 12Grader


Litt videre om min vei til "olja".
Første dag av Geologi forelesning var unnagjort. En mann med navnet Morten Krogh, en entusiastisk Geolog som til daglig jobber hos Statoil har forelest om det mest elementære innen geologi. Jeg sitter igjen som en stor spørsmålstegn og skjønte fint lite selv om jeg hadde fått rabla ned noen notater. Nye ord å forskjellige bergarter er nevnt. Men det er jo ikke bare en. Men best husker jeg "kappebergart", den som gjør at olja ikke  stikker av å ut i havet. Andre ting som meandrerende elvesystem å migrasjon er viktige ting og huske. Lørdagen kommer og ting begynner og falle litt mer på plass. Frykten er litt mindre en dagen før og jeg begynner og få troen på meg selv.Dette skal gå :)

Fortsettelse følger når jeg har kommet igang med nattskift ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar