onsdag 21. september 2011

Siste dagskift

I dag onsdag 21/9 , siste dagskift er unnagjort å man skal begynne å psyke seg opp til å svinge/brekk til natt i morgen. Det vil si at jeg jobber fra klokken 0700-1100 for så å ha 8 timer hvile (er et minimum man må ha mellom skiftene) å starte på jobb igjen klokken 1900 å jobber til 0700 neste morgen. 
Men tilbake til dagen i dag så har det faktisk gått ganske så fort :) Vi viste at været skulle opp å krankjøringen  kom til og stoppe utpå dagen da offshore kranene har en vindbegrensning på 40 knop. Men alt i alt fikk vi stortsett gjort det som skulle gjøres. Hadde en båt på Delta plattformen(bildet) i dag (Far serenade) som kom med 7  hiv som var fort gjort :) 
3stk BK skipper/søppel kontainere. 2stk 10fots kontainere, 1stk tank,1stk helium rack.

Også kan jeg fortelle litt om min vei inn i Offshore bransjen. Det blir litt å litt fortalt slik at jeg ikke skal gå tom for fort ;)
Det hele startet for alvor i november/desember 2009. Min kjære samboer kom over en annonse om kurs i brønn og boreteknikk som gikk på forelesninger på helgebasis.Noe som passet meg å den jobben jeg hadde da som mobilkranfører perfekt. Så etter et godt spark i baken fikk jeg ut fingern, søkte studielån for og dekke  kurset som kostet 34000 pluss bøker, å var plutselig påmeldt til kurs/forelesninger.
Siste helgen i januar 2010 møtte jeg opp i lokaler med bussterminalen i Oslo, full av forventning og en liten frykt for og kaste bort penger. Første helgen skulle vi gå gjennom Geologi. Noe som i seg selv faktisk er ganske fasinerende. Å hvordan det gikk kommer i neste innlegg ;) 
Håpe du som les det her klare og se forbi litt skrive feil under veis.
Ps: Indrefilet til middag i dag.Nam nam :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar